mandag den 26. april 2010

ironman south africa final

nu er ironman syd afrika overstået og jeg kan tilføje endnu en ironman til min logbog. til dem der ikke har fulgt med på nettet, blev jeg nummer 14 i min agegroup og 63 overall i en meget stærk felt. dagen startede med 3,8 km hav svømning hvor bølgerne var så høje at det kæmpe stor bouyer forsvandt, jeg kom her til byen halvandet uge før racet så jeg kan vende mig til varmen og bølgerne men igår var helt specialt, lige pulseligt kom surfer bølgerne og solen med masser af varme, og det skete over et døgn. jeg overlevede svømning, 1:05 og det er det langsommest jeg nogensinde har præsteret, selv i kalmer hvorstrømmen er så stærk kunne jeg svømme hurtigere. det var så sjovt på vej ud til stranden på min anden og sidste omgang der kom så stor en bølge bagfra så jeg lavede en salto og endte med hoved nedad og benene opad og kunne selv ikke komme op til en livredder inærhede kom og tog mig op, jeg tror jeg vil lære og surfe det vil gavne i sådan situation. et andet vigtig ting havvand i sydafrika kan ikke anbefales det smager så dårligt. eftersvømning kom jeg ud på cyklen og jeg begyndte at køre derudad og jeg havde god ben jeg kørte alene hele vejen og fik overhalede rigtig mange, puls var lav fra starten af og det er første gang nogensinde. det plejer at tage 20 min at få pulsen ned, men jeg plejer også at give den gas på svømning, men ikke igår det var en ren overlevelse. jeg kørt meget konsevativ i bakkerne og i modvinden og gav den gas i nedad og i medvinden, og på min spilttider kan jeg se at jeg kørte fuldstændig stabilt hele vejen igennem og endda hurtigere på sidste omgang og jeg havde overskud hele tiden. efter cykling kom jeg ud på marathon løbet og det startede med spændinger i ryggen lige i midten, men jeg forsøgte at ignorere det, men efter 20 km måtte jeg smide løbebeltet med min sukker og de forsvandt. mærkeligt, jeg har altid løbet med løbebælt, men slut fra nu af. det var varmt og jeg kogte, så jeg løbe fra vand depot til vand depot og de lå med 2km mellemrum. jeg drak og drak og hælte vand så jeg var sjask våd fra top til tå så jeg kan overleve de næste 2 km og det gik fint. jeg mistede en del tid på det men hellere det end at dehydrere og slet ikke kom i mål. folk her i port elizabeth er utrolig meget flinke og seje. de stod lands hele cykel og løbe ruten hele dagen og råbte og skreg og skrev enda mit navn på et skilt, som de skrev go go wael from denmark, og det er så dejligt når man ikke har sin familie med. hele byen bakker op omkring stævnet og giver en del stemning, til dem der tænker at lave en ironman næste år, stævnet her kan stærkt anbefales. jeg kom i mål på 9t og 53min, det lyder ikke hurtigt men jeg er yderst tilfreds efter omstændighederne og jeg kom direkte fra danmark hvor vi havde en iskoldt vinter med masser af sne, hvor jeg dårlig kunne løbe udendøres. jeg cyklede på 5:09 og løb på 3:31. jeg har det fint og for første gang nogensinde jeg tissede 6 gange under cyklingen og 1 gang under løbet og endda efter løbet også, det er en god tegn at min krop er begyndt at vende sig til at optage væske i meget eksremme varme forhold, det har taget lidt tid. og efter racet fik jeg målt mit blodtryk og det var stabilt, hvor ellers plejer det at falde drastisk. nu står den på afslapning, mad og fornøjelse før turen går tilbage til dejlig Danmark hvor min familie venter på mig, jeg savner dem helt vild.
tak til alle mine venner som har sendt mig de dejlig emails og beskeder og støttede mig hele vejen før og efter racet, tusind tak.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar